Kauhajoelle on perustettu Kenraali Mannerheimin Lastensuojeluliiton Kauhajoen paikallisosasto ry 20. päivänä maaliskuuta vuonna 1923. Tuolloin paikallisosaston tarkoitus on kirjattu seuraavasti: "tarkoituksena on toimia lastenhuollon ja -suojelun edistämiseksi Kauhajoen kunnassa".

Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL:n)  Kauhajoen yhdistys kuuluu valtakunnalliseen Mannerheimin Lastensuojeluliittoon ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton Pohjanmaan piiriin.

MLL:n Kauhajoen yhdistys toimii paikkakunnan lasten, nuorten ja heidän vanhempiensa eduksi. Yhdistyksellämme oli vuoden 2020 alussa n. 400 jäsentä.

MLL toimii paikkakunnalla vapaaehtoisvoimin. Päätösvaltaa yhdistyksessä jäsenet käyttävät kevät- ja syyskokouksissa. Sääntömääräisten kokousten välillä päätösvaltaa käyttää hallitus, jonka jäsenistä syyskokous päättää.

Toiminta

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Kauhajoen yhdistyksen toiminnan painopiste on tähän saakka ollut lapsissa ja lapsiperheissä. Toimintaan kuuluu erilaiset tapahtumat, retket ja tempaukset. Pyrimme osallistumaan myös kaupungin ja yhteistyökumppaneiden järjestämiin tapahtumiin.

Jäsenedut

Hallitus

Hallitukseen kuuluu puheenjohtajan lisäksi 8 hallituksen jäsentä + 4-6 varajäsentä. Tämän hetken hallitukseen kuuluvat:

• Soile Hyyppä, Pj
  • Miia Kiviluoma
  • Selma Heikkilä
  • Emma Kykkänen
  • Päivi Paavola
  • Anneli Ala-Panula
  • Soile Hyyppä
  • Riikka Harju-Ontto
  • Tiina Liimola
  • Iida Hunnakko
  • Sarita Yli-Hyövälti
  • Anna Kohtala
  • Tiina Myllyniemi
  • Saija Salonen

Vapaaehtoiseksi?

Kuka tahansa voi ryhtyä MLL vapaaehtoiseksi, tarvitsemme useita vapaaehtoisia esimerkiksi kirppareiden järjestämiseen ja tapahtumiin. Voit ottaa meihin yhteyttä yhteystietolomakkeella tai vaikkapa facebookissa tai instagramissa.

MLL on kehittänyt vanhempainnetin auttamaan kasvussa vanhemmuuteen, näiltä sivuilta löydät eri ikäkausien virstanpylväitä, vinkkejä vanhemmuuteen ja sieltä saat esim chatin kautta keskusteluapua. Palvelu on valtakunnallinen!